Ak sa z podvozku vášho auta ozývajú zvláštne zvuky, mali by ste určite navštíviť autoservis. Môže ísť o nevinnú poruchu, ale i o čosi vážnejšie a na cestách sa naozaj neoplatí riskovať. V nasledujúcich riadkoch si povieme o niektorých zvukoch a o tom, čo je ich príčinou.
- Ak pri vytáčaní volantu do strán cítite, ako by bol trošku uvoľnený , alebo pri zabáčaní na nerovnej ceste auto vydáva pri tejto činnosti zvláštne zvuky, môže ísť o opotrebovanie dolného guľového čapu. Druhým problémom môže byť poškodená, alebo opotrebovaná koncová časť riadiacej tyče.
- Pri pohyboch volantu do strán, môžete začuť zvuky, ktoré pripomínajú praskanie, alebo krátke klepnutie. Zvyčajne sa jedná o opotrebovaný hrebeň riadenia, ktorý sa nachádza v prevodovke.
- Ak počas jazdy počujete bzučanie, alebo slabé pískanie, skontrolujte pneumatiky. Ide totiž o ich rôzne opotrebovanie na jednotlivých kolesách. Ďalšími problémom môže byť aj nesprávna geometria, alebo zničený tlmič.
- Pokiaľ počujete výrazný hluk pri jazde na nerovnomernej vozovke, môže ísť o zničený alebo opotrebovaný obal predného ramena, alebo oboch ramien. Táto súčiastka sa oficiálne nazýva silentblok.
- Pri bočení, alebo krúžení, teda pri jazde s vytočenými kolesami, môžete začuť praskavý zvuk z prednej časti vozidla. Najčastejšie ide o opotrebovanie takzvaných homokinetických kĺbov na polosi.
- Ak sa pri jazde na poškodenej, alebo nerovnomernej ceste z podvozku ozýva výrazné praskanie, alebo cvakanie, skontrolujte pružiny. Môžu byť totiž prasknuté, zlomené, alebo inak poškodené.
- Pri klopkaní z prednej časti auta, môže ísť o poškodený, alebo opotrebovaný čap spojovacej tyčky stabilizátora. Táto časť auta zodpovedá za vyvažovanie sily, ktorá pôsobí na kolesá. Ak je poškodená, môžeme cítiť i jemné hádzanie na strany počas jazdy.
- Hádzanie vozidla, a to najme pri zabáčaní a búchanie zo zadnej časti auta, spôsobujú uvoľnené silentbloky v zadnej náprave.